Mit is nevez ma úgy a közhiedelem, hogy egészséges táplálkozás?
Táplálkozási szokásainkkal kapcsolatban rengeteg kérdés felmerül az emberekben: Vajon jó ez nekem? Egészségesen élek, ha ezt és ezt eszem? Valóban olyan egészségtelen a hús és a zsírfogyasztás? Tulajdonképpen milyen ételeket fogyasszunk, ha a valóban egészséges élelmiszereket szeretnénk fogyasztani?
 
Nos, tudnunk kell, hogy ha az egészséges táplálkozás a célunk, a szervezetbe az élelmiszer bevitel módja és formája legalább annyira fontos, mint a testmozgás, ha valójában az a törekvésünk, hogy megőrizzük fizikai állapotunkat és vitalitásunkat az időskorban is. Az egészséges táplálkozás megvalósítása azonban manapság nem mindenki számára elérhető illetve megvalósítható életstílus. A XXI. századi iparilag előállított élelmiszerek jó része gyakorlatilag emberi fogyasztásra alkalmatlan, mert jól tudjuk, hogy rengeteg káros hatású, nem oda illő kémiai anyagot tartalmaznak. Bár az egészséges táplálkozás az emberek nagy részének célja lenne, ennek ellenére mégis a hipermarketek félkész ételeit rakjuk a bevásárlókosarunkba, a piaci friss zöldségek és a vidéki gazdák által nevelt és feldolgozott húsfélék helyett. Az egészséges táplálkozás egyik alappillére tehát, a természetes úton előállított és bio élelmiszerek fogyasztása.
 
Lépjünk tovább. Nos mennyiben befolyásolhatja egészségünket az állati fehérjék, illetve húsok zsiradékok fogyasztása?
Tudjuk, hogy a húsok, főképp a vörös húsok (itt még kiemelném a sertéshúst) rendszeres fogyasztásának következménye a csont és érelmeszesedés, ami a legtöbb betegség egyik alap oka. Ellentétben a súlyos tévhittel, a tej és tejtermékek rendszeres fogyasztása hasonlóképp egészségtelen, ezért az egészséges táplálkozás elérése a tej fogyasztásával meghiúsul. Fogyasszunk fehérhúsokat, halat, szárnyasokat és mangalica húst, illetve ez utóbbinak a zsírját, ugyanis nincsen benne koleszterin, ezen tulmenően pedig jó hatással van az érrendszerre.
Fogyasszunk friss, nem üvegházas és fóliasátorban nevelt zöldségeket, mindig abban az időszakban, amikor szezonja van, tehát a termési időszakában. Teljes kiőrlésű gabonaféléket fogyasszunk, és kerüljük az iparilag előállított élelmiszereket.
 
Mindezeken felül jó ha tudjuk, hogy az egészséges táplálkozás, csak az egyik módja az egészségünk megőrzésének.